#blogg100 Tävlingsdags! Motivation är temat

Jag vann ju ett lyxigt kit från Cubus i Södertälje så förra lördagen åkte jag för första gången till en av pendeltågets fyra slutstationer nämligen Södertälje centrum. Med lite grönt så kommer det absolut bli en vacker plats! 

Så efter att ha gått centrum runt, njutit av solen, fotat vattnet, kikat in i världens mysigaste butik för konstnärsmaterial och pyssel så hämtade upp min vinst av två trevliga tjejer:)

Därfter tåget tillbaka och hälsa på brorsan för mat och kaffe på norrsidan. Kvällen avslutades med vin och ostbricka i gott sällskap! Win win hela dagen alltså.

Känns toppen med nya nagellack! Känns kläderna trista tar jag till nagellack och smycken, men lösögonfransar är inte min grej. Mitt tålamod håller inte för det eller min optimistiska tidsplanering:)

Så jag tänkte att jag lottar ut båda askarna till två personer som kommer med bästa tipsen för att pigga upp vintertorra och köldbitna ansikten. Nu när solen är i antågande så skulle det kännas bra att pigga upp huden och stråla lite. Motivation handlar ju även om vår kropp, tar vi hand om vår kropp så mår vi bra och mår vi bra så tar vi hand om vår kropp. Den ständiga cirkeln. Men hur motiverad känner man sig efter månader av köld och blåfrusna nästippar? Men tar vi oss tid att pyssla om oss själva så stärker vi vår självkänsla och får motivation som bonus. Smink och skönhetsattiraljer är mer än bara ytligt krafs, det är även ett sätt att smycka oss själva vilket använts i generationer som ett sätt lyfta oss själva om än för att dölja hur vi mår ibland. Men

Kommentera nedan för att tävla, dela inlägget är inget krav men kul om det leder till fler tips!

Tävlingen avslutas på tisdag 22/3 kl 18.00!

 

 

Kommentera

